3 przypadki, gdy konieczny jest serwis napędów do bram

Brama garażowa lub wjazdowa wyposażona w automatyczny napęd otwierający i zamykający to duże udogodnienie. Jednak podobnie jak inne mechanizmy, automatyka tego rodzaju również narażona jest na różne usterki. Oto 3 przypadki, gdy trzeba będzie zadzwonić po serwis napędów do bram!

  1. Brama w ogóle się nie otwiera lub nie zamyka
    Brak reakcji na naciśnięcie na przycisk pilota to najczęściej diagnozowana usterka napędów do bram garażowych i wjazdowych. Wtedy brama może w ogóle się nie otwierać lub nie zamykać.

Przyczyny takiego problemu mogą być różnorakie, na przykład:

  • rozładowana bateria w pilocie
  • uszkodzenie siłownika
  • uszkodzenie bezpieczników w centrali sterującej
  • usterka instalacji elektrycznej
  • usterka anteny

Dobry serwis napędów do bram będzie mógł przeprowadzić dokładną diagnostykę i wskazać na przyczynę usterki, a następnie ją usunąć.

Uwaga! Aby otworzyć bramę awaryjnie, należy wcześniej ją wysprzęglić, czyli rozłączyć napęd z bramą. W przeciwnym przypadku można uszkodzić siłownik!

  1. Napęd jest uszkodzony mechanicznie
    Usterki napędów bram mogą wynikać również z uszkodzeń mechanicznych. Dobre napędy produkowane są tak, aby posłużyć użytkownikowi na wiele lat, jednak uszkodzenia mechaniczne mogą całkowicie wyłączyć je z użytkowania.

Uszkodzenia te najczęściej wynikają z kolizji samochodowych, na przykład z nieprawidłowo ocenionej odległości podczas wjazdu na posesję lub do garażu. Podobna usterka może pojawić się w przypadku bram z drzwiami rozwieranymi, które używane są do odgarniania śniegu.

W takim przypadku naprawa napędów do bram polega na wymianie uszkodzonych elementów na nowe.

Szybszym uszkodzeniom mechanicznym sprzyja także brak konserwacji zawiasów i elementów mechanicznych bram. Zaleca się systematyczne smarowanie części zgodnie z zaleceniami producenta, aby zminimalizować ryzyko pojawienia się usterek.

  1. Modernizacja napędu bramy
    Ponadto, serwis bramowy będzie potrzebny wtedy, gdy planowana jest modernizacja napędu bramy.

Modernizacja prowadzona jest między innymi wtedy, gdy użytkownik chce zacząć stosować nowe piloty do bram lub też chce zaprogramować obsługę dwóch napędów, na przykład garażu i bramy wjazdowej, na jednym pilocie.

Fachowy serwis napędów do bram będzie mógł wtedy przeprowadzić kompleksowe prace polegające na modernizacji napędu zgodnie z wymaganiami klienta.

Podsumowując, po serwis bramowy warto zadzwonić zawsze wtedy, gdy brama nie działa prawidłowo. Fachowiec będzie mógł zdiagnozować przyczynę konkretnej usterki, a następnie będzie mógł wykonać potrzebne prace, by brama znów działała jak nowa.